Apas sumpay sa atong mi labay nga episode, karon sumpayan nato sa Genesis kapitulo 3. Mao kini ang estorya sa pagtintal sa serepente ngadto sa babaye nga ming dani ra pud sa lalaki sa pagkaon sa kahoy sa paghibalo sa maayo ug dautan.
1SaKlm. Sol. 2:24; Gipa. 12:9; 20:2. tanang mananap nga gibuhat sa Ginoong Dios, ang bitin mao ang labing limbongan. Gipangutana sa bitin ang babaye, “Gidid-an ba diay kamo sa Dios pagkaon sa bunga sa tanang kahoy sa tanaman?”
2Mitubag ang babaye, “Makakaon kami sa mga bunga sa tanang kahoy sa tanaman 3gawas sa kahoy nga anaa sa taliwala niini. Gidid-an kami sa Dios sa pagkaon ug bisan gani sa paghikap nianang kahoya. Kon supakon namo kini, mamatay kami.”
Naka-estorya ang bitin sa tawo?? Ang babaye pud, wala ra pud na-igking o nalisang. Mingtubay lang pud siya. Nagka-estoryahay silang duha. Duna koy nahibaloan nga naka-estorya pud ug bitin. Usa ka bata. Kaila mo kinsa? Si Harry Potter ba! Di ba? Duna pa say daghang mga estorya, parehas sa mga fables ni Aesop, sa karaang panahon sa Greece. Sama sa The Ant and the Grasshopper ug The Tortoise and The Hare. Kanumdom mo aning mga estoryaha. Apan ang kaning mga fables (mga estorya kung diin mga mananap o mga hayop ang mga nagada -- mga artista) ato ning gitawag ug mga fictional stories. Mga estorya nga dili tinuod. Asa gud kag mga kahayopan nga mo-estorya. Wala man ni nahasubay sa reyalidad. Mga fictional stories.
Sa kaning parte sa Genesis, ang bitin nakig-estorya sa babaye. Fictional story ba sad kaha diay ni? Now, daghan kaayo ang mo-tuo ug mo-take ani nga literal gyud nga nakig-estorya ang bitin sa babaye. After all, wala man kunoy imposible sa Ginoo. Kung mitungab na mo sa Kool Aid sa relihiyon, unya naka-turn off ang inyong critical thinking ug skepticism, mamahimong inyo lang ning dawaton dayun. Apan palihug lang, isip isip. Gamitin ang coconut shell. Palihug lang.
4Miingon ang bitin, “Dili tinuod nga mamatay kamo! 5Gisulti kini sa Dios kaninyo kay nasayod man gud siya nga kon mokaon kamo niini, maabli ang inyong salabotan ug mahisama kamo kaniya3:5 mahisama kamo kaniya: o mahisama kamo sa Dios; o mahisama sa mga dios. nga nasayod unsay maayo ug unsay daotan.”
Dili mamahimo nga sakto silang duha di ba? Sa ato pa, either ang Ginoo ang nasayop (o ba kaha namakak) o ang bitin ang nasayop (o ba kaha namakak).
6Sa pagkakita sa babaye nga ang maong kahoy maanindot kaayo ug laming kan-on ang bunga niini ug makapahimo kaniyang maalamon, mikuha siyag bunga ug gikaon niya kini. Unya gihatagan niya ang iyang bana ug mikaon usab siya.
6Sa pagkakita sa babaye nga ang maong kahoy maanindot kaayo ug laming kan-on ang bunga niini ug makapahimo kaniyang maalamon, mikuha siyag bunga ug gikaon niya kini. Unya gihatagan niya ang iyang bana ug mikaon usab siya.
Ang babaye, sa mga rason nga wala nato hibal-i, wala ming tuman sa mando sa ginoo. Gani, walay pagduhaduha, ming kaon siya sa bunga sa kahoy. Human nanghatag pa gyud sa iyang bana. Ang bana mingkaon lang pud, walay duhaduha, walay pangutana. Nakahibalo ba kaha ang bana kung unsa tong bungaha?
"Makapahimong maalamon" -- unsa may naka-apan niini? Ngano diay ug mahimong maalamon ang tawo? Dautan ba diay na? Gusto lang diay sa ginoo nga ma-ignorante ang tawo, dili kabalo kung unsay maayo ug unsay dautan? Tan-awa, kung dautan man galing tong wala sila ming tuman sa mando sa ginoo, nga dili pagkaon sa maong bunga, uy, ignorante man kaha ang babaye sa unsay maayo ug unsay dautan, di wala siya masayud nga ang pagsupak sa sugo sa ginoo dautan diay. Wala siya kabalo kung maayo ba o dautan ba kung mamahimo ka nga maalamon. Kung mao man galing ni ang unang sala, nga maoy nagtunglo sa tanang kaliwat sa tawo, ay pastilan, This was an honest mistake!
Kung nakahibalo lang unta sila nga ang pagsupak sa mando sa ginoo dautan, o di dili unta sila mosupak. So kinsa may sad-an aning tanan? Ang lalaki nga mingkaon sa bunga nga gihatag sa babaye, nga wala man gani tingali siya nakahibalo kung diin gikan? O ang babaye nga ming tuo sa bitin ug mingsupak sa mando sa ginoo? O ang bitin nga basin maoy unang nakakaon sa bunga mao nga maalamon na kaayo ang bitin ug mao iyang gipakita, iyang gipadayag ngadto sa babaye ug unsa gyuy tinuod!? O ang nagbutang sa bitin didto? Kinsa may nagbutang sa bitin didto? Kinsa may nagmugna sa bitin? Ah ang ginoo di ba? So dili ba kaha nga gi-setup ra ginoo ang lalaki ug babaye sa harden sa Eden aron nga naa nay rason ang ginoo aron matunglo niya ang kalitaw sa tawo. Aron nga mapahamtangan niya ug silot ang tawo! Sadista diay siya kung mao! Mangingilad nga dako.
Padayun ta...
7Pagkahuman gayod nilag kaon, naabli ang ilang salabotan ug nakita nila nga hubo diay sila. Busa naghimo silag mga tapis gikan sa mga dahon sa kahoyng igera aron itabon sa ilang lawas.
"Makapahimong maalamon" -- unsa may naka-apan niini? Ngano diay ug mahimong maalamon ang tawo? Dautan ba diay na? Gusto lang diay sa ginoo nga ma-ignorante ang tawo, dili kabalo kung unsay maayo ug unsay dautan? Tan-awa, kung dautan man galing tong wala sila ming tuman sa mando sa ginoo, nga dili pagkaon sa maong bunga, uy, ignorante man kaha ang babaye sa unsay maayo ug unsay dautan, di wala siya masayud nga ang pagsupak sa sugo sa ginoo dautan diay. Wala siya kabalo kung maayo ba o dautan ba kung mamahimo ka nga maalamon. Kung mao man galing ni ang unang sala, nga maoy nagtunglo sa tanang kaliwat sa tawo, ay pastilan, This was an honest mistake!
Kung nakahibalo lang unta sila nga ang pagsupak sa mando sa ginoo dautan, o di dili unta sila mosupak. So kinsa may sad-an aning tanan? Ang lalaki nga mingkaon sa bunga nga gihatag sa babaye, nga wala man gani tingali siya nakahibalo kung diin gikan? O ang babaye nga ming tuo sa bitin ug mingsupak sa mando sa ginoo? O ang bitin nga basin maoy unang nakakaon sa bunga mao nga maalamon na kaayo ang bitin ug mao iyang gipakita, iyang gipadayag ngadto sa babaye ug unsa gyuy tinuod!? O ang nagbutang sa bitin didto? Kinsa may nagbutang sa bitin didto? Kinsa may nagmugna sa bitin? Ah ang ginoo di ba? So dili ba kaha nga gi-setup ra ginoo ang lalaki ug babaye sa harden sa Eden aron nga naa nay rason ang ginoo aron matunglo niya ang kalitaw sa tawo. Aron nga mapahamtangan niya ug silot ang tawo! Sadista diay siya kung mao! Mangingilad nga dako.
Padayun ta...
7Pagkahuman gayod nilag kaon, naabli ang ilang salabotan ug nakita nila nga hubo diay sila. Busa naghimo silag mga tapis gikan sa mga dahon sa kahoyng igera aron itabon sa ilang lawas.
Naghimo sila ug tapis kay kuno nakita nila nga hubo diay sila. Dautan diay ni kung hubo ang tawo? Kung dautan man nga hubo ang tawo, nganong wala man tay makita sa nature nga maoy tapis para sa tawo? Nganong nag-imbento pa man gyud ug sanina ang tawo? Usa pa sad, kung nakabaton sila ug kaulaw tungod kay hubo sila, kinsa may ilang gikaulawan? Nga sila ra mang duha naa didto. Naulaw sila nga makita sila sa mga kahayopan?
Ug ang ginoo sad, sukad sa sinugdanan, wala man lagi sila tapisi. Nagkalingaw ra diay tong ginoo ug tanaw nila nga mga hubo. Ay bastos! Ang ginoo, nagtapis ba pud siya? O sila? Kay murag daghan man ni sila. Kung wala tapisi sa ginoo ang tawo nga iyang gimugna, basin wala pud siyay tapis.
Nakadungog kuno sila nga naglakaw ang ginoo sa tanaman. Naglakaw? Dili na diay espiritu ang ginoo? Kanus-a man lang ni nahitabo? Sa ato pa, dunay mga tiil ang ginoo. Asa naman gud ni siya karon? Asa man sad ning Eden? Wala man gyud tay napaagan nga tanaman nga Eden kung diin unang gibutang sa ginoo ang tawo.
Unya nangita daw ang ginoo nila. Wala diay siya kabalo? Sa libro sa Salmo giingon didto nga All-Knowing kuno ang ginoo. Sayop.
Mitago daw siya kay kuno hubo. Nana man kaha ni silay tapis? Ang editor aning maong kasulatan no nagdanghag lang gyud. Nabugto ang "flow" sa estorya. Hagbong sa writing class no.
Haha, sa walay pagduhaduha, gibasol dayun sa lalaki ang babaye, nga mao daw ang naghatag sa bunga kaniya. Ang babaye pud, gibasol dayun ang bitin, nga maoy nagpadayag kaniya (nga sa akong pagsabot, nagtug-an biya sa tinuod ang bitin).
Taym pa ra gud! Kadyut sa! Hunong usa!
Mao ni ang scenario:
Ug ang ginoo sad, sukad sa sinugdanan, wala man lagi sila tapisi. Nagkalingaw ra diay tong ginoo ug tanaw nila nga mga hubo. Ay bastos! Ang ginoo, nagtapis ba pud siya? O sila? Kay murag daghan man ni sila. Kung wala tapisi sa ginoo ang tawo nga iyang gimugna, basin wala pud siyay tapis.
8Sa pagsalop na sa adlaw, nadungog nila ang Ginoong Dios nga naglakaw sa tanaman busa mitago sila sa kakahoyan. 9Apan ang lalaki gitawag sa Ginoong Dios, “Hain ka ba?”
10Ang lalaki mitubag, “Nadungog ko ang imong paglakaw sa tanaman ug giabot akog kahadlok ug mitago ako kay hubo man ako.”
Nakadungog kuno sila nga naglakaw ang ginoo sa tanaman. Naglakaw? Dili na diay espiritu ang ginoo? Kanus-a man lang ni nahitabo? Sa ato pa, dunay mga tiil ang ginoo. Asa naman gud ni siya karon? Asa man sad ning Eden? Wala man gyud tay napaagan nga tanaman nga Eden kung diin unang gibutang sa ginoo ang tawo.
Unya nangita daw ang ginoo nila. Wala diay siya kabalo? Sa libro sa Salmo giingon didto nga All-Knowing kuno ang ginoo. Sayop.
Mitago daw siya kay kuno hubo. Nana man kaha ni silay tapis? Ang editor aning maong kasulatan no nagdanghag lang gyud. Nabugto ang "flow" sa estorya. Hagbong sa writing class no.
11“Kinsay nagsulti kanimo nga hubo ka?” nangutana ang Dios. “Mikaon ka ba sa bunga sa kahoy nga gidili ko kanimo?”
12Ang lalaki mitubag, “Ang babaye nga gihatag mo kanako maoy naghatag kanako sa bunga sa maong kahoy ug mikaon ako niini.”
13Ang2 Cor. 11:3; 1 Tim. 2:14. Ginoong Dios nangutana sa babaye, “Nganong gibuhat mo man kini?”
Ang babaye mitubag, “Giilad ako sa bitin busa mikaon ako niini.”
Haha, sa walay pagduhaduha, gibasol dayun sa lalaki ang babaye, nga mao daw ang naghatag sa bunga kaniya. Ang babaye pud, gibasol dayun ang bitin, nga maoy nagpadayag kaniya (nga sa akong pagsabot, nagtug-an biya sa tinuod ang bitin).
Taym pa ra gud! Kadyut sa! Hunong usa!
Mao ni ang scenario:
- Lalaki ug babaye makakaon sa tanang bunga sa tanaman basta dili lang ang bunga sa kahoy sa pag-ila ug unsay maayo ug unsay dautan.
- Ang maong kahoy asa man gibutang? Naa sa taliwala sa tanaman!
- Walay gwardya, walay kural, wala man lang gali signs, maskin signs man lang nga ginadili ang pagkaon sa bunga niini, multa 500 pesos, no? Parehas bas ato ba, aron walay mangihi sa kahoy sa kilid.
Ang ginoo ba, usahay makadungog ta no nga i-tandi nato sa usa ka amahan sa pamilya -- Heavenly Father -- usa ka amahan daw.
Unsa nga klase sa pagka-amahan ang nag butang sa poison sa taliwala sa balay -- ok cge garden?! Poison, makamatay! Gipahimangnu-an ang mga anak -- ayaw mog kaon sa bunga niini kay kamo mamatay gayud!
Walay kural. Walay gwardiya. Wala man lang gali signs. Gibutang sa taliwa sa tanaman! Mao nay amahan?! Pagka-unfair sa mao nga comparison. Wala gyuy amahan nga sakto sa pangisip; wala gyuy amahan nga maalamon ug mahigugmaon sa iyang mga anak ang makabuhat niini. Wala gyud. Ang malatayon, ang Dora nga pamatay sa ilaga, ang botelya sa Muriatic Acid -- asa man ning mga butangan makit-an sa panimalay??? Gisuksuk, gitaguan, gitabunan! Dili gani hapit makit-an kay tungod kini makadaut ilabi na sa mga bata. Amahan. Nga sakto sa pangisip. Nga dunay kaalam sa maayo ug sa dautan. Ipalayo gyud ang mga anak sa kadaut.
Comments
Post a Comment